کاهش کلسترول با مواد طبیعی
حرفه وطن

سطوح بالای ال‌دی‌ال با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است.
کاهش طبیعی کلسترول با...

 

زیست نیوز، مازیار دانیالی - آیا از کلسترول بالا رنج می برید؟ انتخاب سبک زندگی سالم و مصرف مواد غذایی کلسترول پسند می تواند گزینه ای مناسب برای مقابله با این شرایط باشد. این مواد غذایی به کاهش سطوح کلسترول بدون نیاز به مصرف داروهای کاهنده کلسترول کمک می کنند. دریافت دزهای روزانه کلسترول مهم است و برای بسیاری از عملکردهای بدن انسان ضروری محسوب می شود، اما اکثر مردم مقادیر بیش از حد آن را دریافت می کنند. سطوح بالای کلسترول بد یا ال‌دی‌ال با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است. در ادامه این مطلب 10 ماده غذایی کلسترول پسند که می توانید در رژیم غذایی روزانه از آنها برای کاهش طبیعی کلسترول استفاده کنید را معرفی می کنیم.
بادام
بادام حاوی ترکیب ویژه ای است که مانع از اکسیداسیون کلسترول ال‌دی‌ال می شود. این مساله برای جلوگیری از آسیب دیواره رگ های خونی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی مهم است. مغز بادام را با پوسته روی آن مصرف کنید زیرا ترکیبات قدرتمند آن در این پوسته نهفته است. البته به خاطر داشته باشید آجیل غنی از کالری بوده و از خوردن بیش از حد آنها باید پرهیز کنید زیرا در غیر این صورت دچار اضافه وزن می شوید.
سبزیجات برگدار
سبزیجات برگدار مانند اسفناج و کلم پیچ سرشار از لوتئین هستند. لوتئین ترکیبی است که با دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد) مرتبط با افزایش سن مبارزه می کند. همچنین، این ترکیب می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. لوتئین از افزایش کلسترول و گرفتگی عروق جلوگیری می کند.
آوکادو
آوکادو حاوی چربی های اشباع نشده سالم و بتا-سیتوسترول است که کلسترول ال‌دی‌ال را کاهش داده، کلسترول اچ‌دی‌ال را در سطح مناسب نگه داشته و میزان کلسترول جذب شده از مواد غذایی مصرفی شما را کاهش می دهد.
گوجه فرنگی
لیکوپن، آنتی اکسیدانی که رنگ قرمز گوجه فرنگی را موجب می شود، می تواند به کاهش کلسترول نیز کمک کند. پخت و مصرف گوجه فرنگی با مقدار کمی روغن زیتون و یا روغن نارگیل در جذب بیشتر لیکوپن به بدن کمک می کند.
سیر
مصرف سیر در وعده های غذایی نه تنها طعم و عطر آن را تغییر می دهد بلکه از قلب شما نیز محافظت می کند. سیر خطر لخته شدن خود را کاهش داده، فشار خود را پایین آورده، کاهش کلسترول را موجب شده و گرفتگی عروق را متوقف می کند.
لوبیا، نخود، عدس
لوبیا، نخود و عدس سرشار از فیبرهای محلول کاهنده کلسترول هستند. در تماس با آب، این فیبرها ژلی را تشکیل می دهند که اسیدها و کلسترول را پیوند می دهند. این مساله از جذب آنها به بدن جلوگیری کرده و از طریق مدفوع دفع می شوند. مطالعات نشان داده اند مصرف تنها یک فنجان لوبیا، نخود و یا عدس در روز می تواند طی تنها چند هفته سطح کلسترول را به میزان 10 درصد کاهش دهد.
بلوبری
از نظر تراکم مواد مغذی، بلوبری از بهترین منابع در کره زمین محسوب می شود. در بلوبری آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبرها به بدن انسان کمک می کنند تا کلسترول در سطح متعادلی باقی بماند.
جو، جو دوسر
جو و جو دوسر از دیگر منابع فوق العاده برای فیبرهای محلول به منظور دفع سموم و کاهش کلسترول محسوب می شوند. هنگام خرید جو محصولاتی با فرآوری حداقلی را خریداری کنید.
اسیدهای چرب امگا-3
اسیدهای چرب امگا-3 در ماهی، دانه ها و آجیل یافت می شوند و چربی های دوستدار قلب هستند. اسیدهای چرب امگا-3 خطر لختگی خون را کاهش داده، فشار خون را پایین آورده و کلسترول ال‌دی‌ال را کاهش می دهند.
دانه های خام کاکائو، پودر کاکائو
آنتی اکسیدان های کاکائو از اکسیداسیون کلسترول بد جلوگیری کرده و با پاکسازی شریان ها از گرفتگی آنها جلوگیری می کنند.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: طب سنتی ، نکات طب سنتی ، بهداشت ، بیماری و واکسن ، دارو ، ،

نوشته شده در پنج شنبه 26 تير 1393ساعت 18:36 توسط عیسی میرداروطن|



      قالب ساز آنلاین